Howard Dean se již před nějakou dobou vzdal kandidatury na presidenta Spojených států., avšak jeho kampaň na získávání finančních zdrojů založená na masivním využití Internetu zapůsobila mohutným dojmem v americké politice. Tato kampaň využívala pro získávání financování stejných triků, které již léta používají v USA komerční televizní stanice. Kandidát Dean také zavedl do kampaně masivní používán tzv. blogů (Web-logs), které přispělo k vytvoření kolektivního ducha i mezi jeho prostorově vzdálenými příznivci a objevil rovněž pro politiku potenciál stránek Meetup.com. (Meetup.com je nestranická webová stránka, která umožňuje lidem zajímajícím se o tutéž otázku se vzájemně vyhledat.) Bývalý manažer Deaovy kampaně Joe Trippi to komentoval slovy : „Veliká otázka on-line komunikace byla : když máte lidi napojené on-line pomůže vám to, abyste je přesvědčili, aby udělali ve svých komunitách i něco off-line ? Meetup.com ukázal,že ano !“
Uvedené zkušenosti ukazují, že využití Internetu v politice - jak se ostatně dalo tušit – nebude omezeno pouze na elektronické volby. Naopak Deanova kampaň může být pouze první vlašťovkou úplně nového politické stylu.